XTREEM ZUINIG: Ontdek de nieuwe krachtige motoren van MAN

De nieuwe MAN Truck wordt op 10 februari 2020 gelanceerd. Maar wist u dat de huidige MAN Truck (2019) al over diverse USP’s beschikt waarmee ook de nieuwe MAN Truck Generatie zal worden uitgerust? Graag vertellen wij u over de nieuwe motoren van MAN.

MEER DAN 10% BRANDSTOFBESPARING MOGELIJK

De nieuwe Euro 6d-motoren van MAN laten een flinke besparing zien ten opzichte van zijn toch al zuinige voorgangers. Zo bewees een TÜV test in september 2019 dat de nieuwe MAN motoren sowieso ruim 4,2% minder brandstof verbruiken. In Nederland kan dit zelfs oplopen tot een besparing van bijna 6%. Deze prestatie kan worden behaald omdat de Nederlandse omstandigheden gunstiger zijn dan die in Zuid Duitsland waar de TÜV heeft getest.

En tel dáárbij op de samenwerking met uw MAN dealer om tot de optimale drijflijnconfiguratie (motor/banden/achteras/versnellingsbak) te komen en de besparing kan oplopen tot een indrukwekkende 9%. Optimaal gebruik van de MAN Digital Services en MAN ProfiDrive stuwen de besparing zelfs tot over de magische grens van 10% heen.

Trekkers: MAN TGX en MAN TGS

U kunt kiezen uit drie motorenfamilies. Samen met de nieuwe generatie TipMatic transmissies staat de beste en meest krachtige MAN ooit voor u klaar. De nieuwe MAN motoren worden gekoppeld aan de nieuwe MAN TipMatic transmissies. Standaard met SmartShifting schakelfunctie die zorgt voor efficiënt gebruik van MAN TGX power. Het resultaat? Een hogere gemiddelde transportsnelheid en vrijwel 'continue' trekkracht waarmee hellingen effectief worden overwonnen.

  • Alle motoren voldoen aan de 6d norm
  • De MAN 6-cilinder common raillijnmotoren D15, D26 en D38 garanderen een riante trekkracht al vanaf stationair toerental. Ze lopen nóg soepeler en halen het maximale uit elke liter brandstof
  • Alle motoren zijn goedgekeurd voor gebruik van HVO (Hydrotreate Vegetabel Oils). Met HVO kunt u de CO2 uitstoot met bijna 100% van tank tot wiel reduceren.

330 pk - 400 pk

De nieuwe D15 motor is leverbaar met:

  • 243 kW (330 pk)
  • 265 kW (360 pk)
  • 294 kW (400 pk)
  • 230 kg lichter dan zijn voorganger en dús meer laadvermogen
  • 2% minder brandstofverbruik t.o.v. de D20 Euro 6c
  • Remvermogen van 350 kW (480 pk) met de optioneel leverbare MAN TurboEVBec
  • Onderhoudsinterval tot 120.000km

430 pk - 510 pk

De nieuwe D26 motor is leverbaar met:

  • 316 kW (430 pk)
  • 346 kW (470 pk)
  • 375 kW (510 pk)
  • 80 kg lichter dan zijn voorganger en dús meer laadvermogen
  • Tot 9% lager brandstofverbruik t.o.v. zijn Euro 6c voorganger
  • 100Nm hoger koppel, betere trekkracht
  • Onderhoudsinterval tot 140.000 km

540 pk - 640 pk

De D38 motor is leverbaar met:

  • 397 kW (540 pk)
  • 427 kW (580 pk)
  • 471 kW (640 pk)
  • 1e keus voor transporten met treingewichten > 60t
  • Met name voor trekkers voor speciale toepassingen
  • Treingewichten tot 250 ton mogelijk
  • Onderhoudsinterval tot 140.000 km

Distributie: MAN TGL en MAN TGM

De nieuwe MAN D08 motoren met optimaal vermogen, gewicht, onderhoudsintervallen én brandstofverbruik.

  • 5% minder brandstofverbruik, o.a. door de automatisch geregelde ventilator
  • Onderhoudsintervallen verhoogd van 60.000 km naar 80.000 km
  • Afhankelijk van het type is het eigen gewicht 50 - 135 kg gereduceerd
  • Nieuwe sensoren waarschuwen tijdig voor te lage koelvloeistof of olieniveaus en voorkomen schade aan de motor

TGL: 160 pk - 220 pk

De MAN TGL is leverbaar met krachtige motoren met vermogens van:

  • 118 kW (160 pk)  4-cilinder
  • 140 kW (190 pk)  4-cilinder
  • 162 kW (220 pk)  4-cilinder
  • 184 kW (250 pk)  6-cilinder

TGM: 250 pk - 320 pk

De MAN TGM is leverbaar met krachtige 6-cilinder motoren met vermogens van:

  • 184 kW (250 pk)
  • 213 kW (290 pk)
  • 235 kW (320 pk)